fredag 24 april 2015

Maskerad!


Temat för I:s födelsedagskalas var "Häxor och Älvor". Hon hade sedan länge bestämt sig för att vara den elaka häxan Icy i TV-serien "Winx Club". Det är kul att fixa maskerad-kläder men HJÄLP tänkte jag. Efter att ha tänkt på saken bestämde jag mig för att dela upp hel-dräkten i två delar. Både jag och I är nöjda med reultatet.

Jag gjorde ett linne med en smal mudd nedtill, och ett par leggings i samma tyg. Detaljerna på linnet är påsydda sammetsband. Slängkappan i partysatin fästs med kardborreband. Handskarna är improviserade och jag stödde upp dem med vlieseline i ovan- och nederkant för att de inte skulle bli sladdriga. Pappas strumpor fick agera stövlar :)

Mönster: Linne och leggings i storlek 122 Ottobre 4/2004. Slängkappan är ritad som en halvcirkel på fri hand för att passa tyget.

Material: Viscose jersey, partysatin och sammetsband i två bredder. Allt från Stoff & Stil. Vit muddväv hade jag hemma.

Inga kommentarer: