onsdag 15 april 2015

Favoritbyxan!


Jag har hittat ett favorit-mönster på en baby-byxa. Jag sydde ett par bruna molnbyxor i storlek 50 innan S föddes och de har använts mycket. När hon växte ur dem sydde jag två till i st 56 som matchar till brunt. Hon ärver storebrors bodys i bruna toner.
Det jag gillar med dem är att det finns gott om plats för blöjan och är lätta att ta på. Muddarna i benen gör också att de inte glider över fötterna om de är lite stora. Flera av sömmarna är sydda platta för att bebisen inte ska behöva känna av sömsmånen när hen ligger ner.

Satte min namnlapp bak
Två till i st 62. Gula lagom till påsk!

Mönster: Ottobre design 1/2012. Sömmarna är sydda platta med min symaskins dekorsöm som är stretchig. Tror den kallas våffelsöm.

Material: Diverse tyger som jag hade liggandes hemma från bla. JNYDesign och Kameleontdesign, resår ca. 2,5cm, muddväv från StoffochStil

Inga kommentarer: