torsdag 16 juni 2011

Dans på moln...

 Nu är alla trådar, saxar och sytillbehör uppackade. Tygerna ligger fortfarande i lådor men kommer snart flytta in i det fina linneskåpet Hemnes från IKEA som jag fick i födelsedagspresent av min kära D och barnen. Invigde min symaskin för första gången i nya huset med att sy en singoallatunika till I. Till en kräsen 3-åring är det inte mycket som duger, men det röda molntyget uppskattades och fungerade bra som "dans-klänning".
HEMNES Linneskåp, röd, glas Bredd: 110 cm Djup: 51 cm Höjd: 132 cm
Bild lånad av www.ikea.com
Även dockan Gunilla fick en matchande klänning.

Mönster: Welinder - "Sy og strik börnetöj 0-3 år"
Singoallatunika stl. 98-104
Gaaserud - "Sy till dockan"
T-shirt förlängd och utställd

Material: Molntyg från JNYDesign, resårband 0,5cm
Mitt kom-i-håg: Resåren i ärmar 20cm inkl sömsmån

5 kommentarer:

Malin sa...

Jättesöt klänning!! Är det en bok eller tidning som mönstret finns i? Stor kram Anna och hoppas vi ses snart igen!

Kramar Malin

Suimi sa...

En bok av Åsa Welinder. Är på danska men jag tror jag köpte min på Adlibris. Bra och enkla mönster.

Josefine sa...

Så fina grejer du sytt och vilket härligt sy-skåp. Kram Josefine

Sofie sa...

Symaskinen verkar trivas toppenbra i nya huset den med! Mycket fint sye du har gjort! Kram

Suimi sa...

Tack alla! Kom på att Ulla Welinder heter hon ju :)