söndag 6 mars 2011

Angel with bird

Mitt i flyttplanerande och lite allmänt kaos i vardagen ibland, har det inte funnits mycket tid över till pysslande.  För några veckor sedan var dock jag och barnen och hälsade på min bror och hans fästmö (visst heter väl det så när man är förlovad?), och passade på att ta en snabbshopping på Panduro! Skulle kunnat gå där i en timme om jag varit där ensam. Nu blev det iallafall två ängel-kit inhandlat, två inspirationshäften och lite broderitråd till ängelhår. Nu har jag precis sytt färdigt min första ängel som blev hela 64cm lång! Härlig vårig färg på tyget som kommer att passa bra i vårt nya hus.

 Har även fått tag i boken "I Tildas hage" som jag varit på jakt efter så länge men den har varit slutsåld överallt. Skulle så gärna vilja sy små söta sniglar och trollsländor när våren börjar närma sig. Nu kom den äntligen in på CDON, på tyska! Ska nog gå bra. Jag har ju ändå läst hela 6 år i skolan en gång i tiden : )