torsdag 13 januari 2011

Mobilfodral till min Älskling

En av julklapparna till min käre man. (Den andra var en grå Åremössa som har använts flitigt). Både mössan och mobilfodralet tillverkades på kvällarna strax innan jul och jag var orolig att han skulle komma på mig när jag sprang iväg och kontrollmätte på hans telefon hela tiden för att få den lagom stor. Han misstänkte dock ingenting : ). Fodralet är virkat med fasta maskor som jag har gjort i de bakre maskbågarna för att få det lite randiga mönstret. Utgick från Mia Bengtssons Robot i " Virka roliga amigurumis" men hoppade över att göra "stängningsflärpen". Garnet är lite glansigt bomullsgarn som var ganska svårt att virka i då trådarna gärna delade på sig.

Material: Drops Muskat i petrol och svart från Syosticka, Virknål 3

2 kommentarer:

Malin rautila sa...

Åh Anna, vilka är de bakre maskbågarna? Mitt blev mer fyrkantigt, har jag gjort det avigt då?

Kram Malin

Suimi sa...

Jag virkade i den bågen som var närmast insidan av fodralet. Alltså den som är längst ifrån mig själv. Hoppas att du förstår, annars går det säkert att googla på.

Kram Anna