lördag 13 november 2010

Tilda Ängel

Jag fick en bok i julklapp för två år sedan "Tildas hus" av Tone Finnanger, och blev genast sugen på att göra mina egna små änglar. Sedan har tiden bara gått. Har alltid trott att de skulle vara så pilliga att göra och att det behövs en hel del tillbehör jag inte har. Nu när jag väl gjort min första lilla Tilda har jag insett att så är det inte alls! Visst är det lite pilligt att handquilta vingar och sy en del för hand, men allt behöver inte vara så noga då den inte ska användas utan endast vara fin att se på. Lite svårt för en perfektionist som jag : ),  men efter ett tag så går det riktigt snabbt. Så kul att dekorera och fixa frisyren när allt nästan är klart!

Änvände en del material jag hade hemma men köpte till Tilda-hår och vit fleecetyg. Hon ska få någonting juligt att hålla i också. Har tänkt på ett rött filthjärta med vit langettsöm. Eller kanske ett liten julklapp...
Mönster: Tildas Hus
Material: Hudfärgat, vitt och naturvitt tyg, vit fleece, rödprickigt tyg från Panduro, rött satinband, spets, mörkbrunt tilda-hår, broderigarn (två trådar)

1 kommentar:

Anonym sa...

Såå fin!! Är det något man skulle kunna beställa av dig?/Åsa