onsdag 17 mars 2010

Diskförkläde

Det blir en hel del diskande här hemma, och därmed många blöta tröjmagar då jag tidigare bara gjort förkläden i tyg. Nu har jag använt en bit vaxduk jag hade hemma och äntligen tillverkat ett riktigt disk- och målarfärgsvänligt förkläde. Självklart skulle det provas med en gång!

Mönster: "Sy og strik börnetöj 0-3år" Welinder stl. 3år
Material: Prickig vaxduk och svart snedslå från Stoff & Stil.
Mitt kom ihåg: Knytbanden är 45cm långa.


Min gröna stjärnmössa som blev för stor till E har nu förvandlats till träningsmössa till min man! Perfekt för joggingrundan då man verkligen syns i den gröna färgen. Kul att den kommer till användning!

Annars har jag precis blivit fördig med mitt största (bokstavligt talat) syprojekt hittills. Bild kommer snart...

Inga kommentarer: