lördag 21 februari 2009

Äntligen tillbaka till bloggandet!

Mycket har hänt sen sist och insprationen och kreativiteten har varit dålig.

Nu börjar det lugna ned sig efter att jag börjat jobba och D är hemma hos barnen, vi börjar kurera oss från senaste förkylningen och jag har fått lite fler tyger att sätta saxen i.

17 januari gifte vi oss i Kalmar slottskyrka! Använde min balklänning (som mamma och hennes väninna sytt) men kom på i sista stund att man kanske inte skulle ha en vanlig jacka över utomhus. Gjorde lite prov i en gammal fleecefilt innan jag hittade en bra modell på en cape. Den passade bra till klänningen och den lite "gammaldagsa" stilen, det blev fina utomhusbilder och viktigast, den var varm! Det var iskallt den dagen!

Material: Naturvit ullig teddy, naturvit fleece, sidenband till knytning

Mönster: Modifierat mönster från Ottobree (6/2008)

Så är jag äntligen klar med I:s kimonobyxor! Sydda med fuskgylf (för att lära mig) flera fickor och muddar.

Material: Bomullstyg från IKEA, svart muddtyg
Mönster: "Sy og strik börnetöj 0-3år" Ulla Welinder stl 74/80

1 kommentar:

Helena sa...

Grattis! Vad fint det blev med en sådan cape (heter det så?) till klänningen!