torsdag 16 oktober 2008

Pyjamas

Har provat att göra ännu en variant på halsknäppning. Lite molo-inspirerat. Blev nöjd tillslut men först efter att jag sytt på kantbandet med tvillingnål. Fick sprätta bort den förstärkta raksömmen som jag gjorde från början då den blev ojämn och ful.

Gjorde en vanlig muddbyxa med resår i samma chockrosa trikå som kantbandet.
Mönster: "Sy barnkläder av mjuka tyger" Åsa Lennartsson, Raglantröja och byxor stl 80. Gillar modellerna i den boken då de är lite tightare.

Material: Otroligt mjuk och gosig prickig trikå, rosa interlocktrikå, tryckknapp


Upp: Blev jättebra och kommer att användas flitigt då den är så mjuk och skön. Har lärt mig att ALDRIG använda min maskins förstärkta raksöm för att sy på kantband.

Ner: Gillar inte att sprätta. En anings bubblig vid halsen trots att jag sänkte pressarfotstrycket.

1 kommentar:

Helena sa...

Jättefina kläder! Jag gillar också Lennartssons mönster, de är inte så breda som t ex Meedom och Ottobre ska man inte prata om vad de är breda!