torsdag 30 oktober 2008

Näe, inte igen!

Jag är verkligen mästare på att klumpa till det i slutet av syprojekt. Allt har gått som en dans och nu är det bara att fålla nededelen på en klänning och vad gör jag...börjar sy med tvillingnålen utan att se att jag har maskinen inställd på sicksack. poing! Nålen av...igen!!! Det är inte första gången jag gör detta. Att man aldrig lär sig.

Måste vänta med att sy tills jag köpt ny nål. Ska köpa på mig ett lager lite billigare någonstans för de är svindyra i syaffären.

Lite färdigsytt har det blivit iallafall. Dockan har fått ett pippi-förkläde som är vändbart, och så har jag sytt en liten korg att lägga trådar och annat skräp i när jag syr.
Mönster: Hittat på nätet. Har tyvärr inte adressen sparad och kan inte hitta den igen.
Material: Ikeatyg, tryckknappar

Korgen är sydd efter Ikea-mönster i ett tyg från Åhlens.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Känner igen det där med tvillingnålar! Och de är så dyra. Billigast jag hittat där jag bor är Husquarnaaffären som tar 63 kr för två.

MiraGustafssonDesign sa...

köper mina i england,blir ca 20kr/st ink frakt

ngn som vill ha nästa gång jag beställer? då kan ni maila mig på lejonkungens@gmail.com så köper jag till er samtidigt.

Mvh Mirre