fredag 10 oktober 2008

Klänning


En trikåklänning med muddkanter och sprund.

Drar mig alltid för att göra halsmuddar då de antingen blir för trånga eller alldeles för urringade. Jag blev inspirerad av ett mönster i Ottobre 4/2008 och gjorde ett sprund med knäppning istället. Blev i det stora hela bra, men gjorde ett lite för stort jack i sprundet så det slutade med att jag fick sy lite för hand för att få det bra. Använde min enda dekorsöm och cerise tråd för att fålla nedtill. Ser lite kul ut men hade nog blivit finare med tvillingnål.

Mönster: Sy og strik börnetöj 0-3 år, Klänning med tunikalängd stl 74/80
Material: Randig trikå, cerise muddväv, tryckknappar

Upp: Blev nöjd. Sydde på muddväven med en tvillingnål med smalt mellan nålarna. Det blev snyggt! Vet nu hur man gör ett sprund.
Ner: Slarvade lite med sprundet och fick "laga" lite för hand. Ärmarna bubblade sig när jag sydde på muddväven. Måste komma ihåg att sänka pressarfotstrycket.

Inga kommentarer: