fredag 31 oktober 2008

Kaniner!!!



Har uppdaterat I:s garderob med lite fler kaniner. En tunika med sprund (blir så mycket snyggare än när jag syr kantband eller mudd) och en lite längre singoallaklänning med raglanskärning.
Detta är den första singoallaklänning jag syr och jag förundrades över hur enkelt det var. Kanske var kanintyget i tjockaste laget för det blev lite klumpigt i rynkningen annars är jag nöjd! Längden är nog lite lång för en halvkrypare/rumphasare så I för börja resa sig upp och gå snart tycker jag.



Mönster: "Sy og strik börnetöj 0-3 år" Ulla Welinder. T-shirtklänning med helt kort ärm och tunikalängd stl 74/80.
Material: Kanintrikå och brun trikå från JNYdesign, tryckknappar


Mönster: "Sy og strik börnetj 0-3 år" Ulla Welinder. Singoallaklänning stl 74/80.
Material: Kanintrikå och brun trikå från JNYdesign, 6mm bred resår




3 kommentarer:

Helena sa...

Jättefina klänningar!

Helena sa...

Du undrade om tajtsen som jag har sytt, det är Lennartssons långkalsongmönster jag har utgått från. Eftersom jag inte har boken hemma för tillfället och jag bara har ritat av mönstret i storlek 90, min dotter behöver nog 100 nu, så breddade jag det och gjorde benen längre.

MadebyMammaMia sa...

Jag bara gillar singoallamönstren jättemycket och försöker få till det. Undrar om du kan hjälpa mig med en fråga. Går det mejla dig så slipper det bli så långt inlägg.
Tycker du syr så fina kläder:)